מאיפה יש לך את הביטחון הזה ?

Share on facebook

מאיפה אנחנו מקבלים ומזינים את  הביטחון שלנו ?

בימים אלה שאנחנו מוצפים באינפורמציה וכל כך הרבה מידע מסתובב, אנחנו נוטים לחשוב שלדעת הרבה על נושא מסויים יעניק לנו תחושת ביטחון. אבל למען האמת, המידע הזה מזין לנו בעיקר את המחשבות והפנטזיות אודות הדברים ובמקום לתת לנו ידיעה מוצקת אנחנו נותרים עם עוד פיסת אינפורמציה אך גם עם הרבה ספקות.

יש הרבה דוגמאות לכך, 

למשל איך לנשום נכון, או איזה מזונות מתאימים לי, או איך להיכנס לתנוחת יוגה טובה. 

בכל המקרים האלה, אנחנו ניסתמך קודם כל על מידע חיצוני. מורים, ספרים, שיעורים. וטוב שכך. אך בסופו של דבר עלינו לפגוש את עצמנו בעומק בשביל לדעת מה עובד עבורינו ומה לא.

ברמה מסוימת זהו דבר פשוט שכולנו עושים.
ככל שנעמיק כך נגלה שהדברים שמתאימים לנו, לאו דווקא נכונים לאחרים.
כאן העבודה העמוקה מתחילה. בנקודה הזו הביטחון במה שאמיתי עבורי ברגע הזה הוא הדבר הנכון, ולא מהאינפורמציה שמגיעה מבחוץ. 

זהו רגע של מרידה ושל חירות פנימית.  מרידה במוסכמות ובערכים שאינם תואמים את החוויה הישירה של האורגניזם שלי עם המציאות. כאן נבנה הביטחון העמוק, ביטחון שמגיע מתוך העצמות, מתוך התאים, מתוך ההוויה. ביטחון שמשרה שלווה ושקט פנימי של ידיעה עצמית. 

ניצנים של ביטחון עמוק כבר נמצאים אצלך, עכשיו יש לטפח ולדאוג להם לפרוח. 

החוויה הישירה, דרך החושים הגוף והתנועה, מאפשרת לנו להכיר את עצמנו בצורה אחרת. לא עוד כיצור חושב אלא כבן אנוש המסוגל לחוש, להתחבר, לחיות ולהגיב לדברים מרגע לרגע. 

כל תרגול גופני יכול להביא אותנו לרמה מסוימת של ביטחון. תירגולים מסויימים יביאו תובנות עמוקות יותר מאחר ולכך הם נועדו. אך הפוטנציאל לקשב,ידיעה וביטחון המגיע דרך העצמות גדול הרבה יותר מלקרוא עוד ספר או מאמר (כולל המאמר הנ״ל). 

וכמו כל איכות פנימית ביטחון אינו שחור או לבן אלא מצב פנימי שעלינו לטפח ולהזין במשך שנים, עם תרגילים חוזרים ונשנים לבדנו ועם אחרים. 

אנחנו תמיד נצטרך את האדם האחר שיעזור, יתמוך וישקף לנו את מצבנו. אבל המילה האחרונה תהיה שלנו. כי עם הזמן מגיע ביטחון באיך שאנחנו מתפקדים, ואין סיבה שמישהו יגיד לנו מה נכון לנו ומה לא.

ביטחון עמוק ושקט הוא סופם של הגורואים, המאסטרים ומורים בעלי סמכות עליונה ובלעדית. ועם מותם הכח והביטחון חוזרים לידיים שלך. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *