מנוחה, שיחרור והרפייה – האיכויות החשובות ביותר בכל תירגול

Share on facebook

לא משנה אם אתה מתרגל מדיטציה, יוגה, טנטרה, סידור פרחים או בניית בתים. היכולות הכי חשובה לפתח היא שחרור המאמץ המיותר הנלווה לפעולה.

על מנת לשחרר את המאמץ שאנו יוצרים עלינו להיות עירניים ומודעים למה אנחנו עושים בגוף ברגע הנוכחי. מה קורה בנשימה, מה קורה בתנוחה. 

 

לוקח את הזמן  ומאט לרגע…
איך אני נושם עכשיו? איך אני יושב עכשיו ? איפה מרגיש לי נוח ואיפה פחות?

 

למען האמת, נוחות ושיחרור הולכים ביחד. אם נוח לי , אני יכול לשחרר יותר, ובמקום להחזיק את עצמי במתח שרירי מיותר אני יכול להתקרקע ולהתחבר חזרה לתמיכה שמתחתי. 

 

לוקח את הזמן  ומאט לרגע…
איך אוכל לשבת או לעמוד עכשיו עם פחות מאמץ ויותר  נוחות?
מה צריך להשתנות? שינוי קטן או גדול, האם אני יכול לאפשר קצת יותר נוחות בגוף ? 

 

כשנוח, אז יש יותר מנוחה, יותר מנוחה בזמן פעולה והשרירים נפתחים יותר לרווחה, הנשימה הופכת להיות יותר משוחררת גם כן, יותר עמוקה, ולכן יותר אנרגיה מגיעה לתאים. תחושת חיות בסיסית מתחילה להשתחרר.

אפשר להתחיל להיות עירניים יותר לכל תחושת נוחות, נעימות או זרימה קלה שמתרחשת בגוף. זה לא יהיה בבת אחת, וזה לא יהיה בכל הגוף.  

פתאום הגב העליון ירגיש קל יותר, הנשימה תתרחב, כבר לא אצטרך להחזיק את הכתף כל כך גבוה כשאני יושב על המחשב, פתאום הבטן התחתונה מתמלאת באוויר, אני מאפשר לגוף לנוע בקלות, איך שהוא רוצה, וגם המצח נעשה פחות רציני ויותר עירני. 

 

לוקח את הזמן  ומאט לרגע…
באיזה איזור בגוף את מזהה נינוחות? זרימה? קלילות? 
אפשר להניח יד ולהצביע על המקום למספר שניות?
האם יש עוד איזורים בגוף שרוצים להצטרף?

 

כך אט אט מתגלה איכות חדשה ששכחנו. משקל הלחץ העודף שיורד מעל גופנו, תודעתנו ונשמתנו. דברים נראים יותר בהירים, החלטות שהינו צריכים לקחת מגיעות מעצמן, בעיות גדולות הפכו להיות פרט קטן נוסף במסגרת החיות שממלאת אותנו. 

 

כל תירגול שנעשה יכול להרוויח מאיכות תודעת-גוף שכזו. אנחנו בטבעיות יותר מרוכזים יותר בהירים ויותר פתוחים להגיב באינטליגנציה שלמה לכל מה שהרגע מבקש מאיתנו. 

 

טעות לחשוב ששיחרור זה להיות כמו אטריה מבושלת שנזרקה על הקיר. זהו לא שיחרור אלא קריסה מוחלטת. הסתכלו על הפרחים באגרטל. האם יש בהם מאמץ מיותר? או שהם עומדים שם גאים,פתוחים וחסרי מאמץ? 

שיחרור מאוזן מאפשר לנו להישאר במרכז שלנו, להיות מושרשים ברגע הנוכחי, פתוחים ומוכנים להגיב לעולם שמסביבנו. 

 

תירגול יומי בישיבה או בעמידה, אפילו של 10 דקות, המתמקד אך ורק באספקט של שיחרור המתח ומציאת מנוחה יכול להשפיע לטובה על כל פעולה שנעשה במהלך היום.

 

בעמוד ״מדיטציות״ אפשר למצוא מספר תרגילים המתמקדים בשיחרור בתנועה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *