על גישות שונות לעבודה עם תודעת הגוף.

Share on facebook

קיימות הרבה דרכים בעולם, העוזרות לך להכיר את עצמך, להיות מחובר, לנקות מחסומים ולחזור ״הביתה״.
המכנה המשותף של הרבה מהן הוא עבודה דרך הגוף, הסומה, התחושה הפנימית.

אפשר לומר כי זוהי נקודת הכניסה של השיטות הנ״ל אבל כל אחת מהן מביאה תוצאות שונות. הגוף הוא אותו גוף, התחושה היא אותה תחושה, אך הכוונה שונה ולכן משנה את התוצאה. זוהי הדגמה מצויינת לכמה חשובה הגישה.  איך שאנחנו ניגשים לעצמנו משנה את מה שמתגלה.  

התמקדות – Focusing – ״הגוף יודע״ 

התמקדות עוזרת לנו לחשוף את החכמה הנמצאת בתוך הגוף. הגוף יודע הכל על כל מה שנרצה. כל שאלה שיש לנו, בין אם בנוגע למחלה, לתקיעות בעבודה, למערכת יחסים מסוימת או איזה צבע עליי לבחור לחדר – את התשובות לכל השאלות האלה אפשר למצוא בתודעת הגוף. ע״י הקשבה שקטה ל Felt Sense – כח החיים הנגיש לכולנו, שימוש במטאפורות ודימויים, נוכל לקבל מהגוף את הידע בו אנחנו חפצים.

Somatic Experiencing
לשחרר טראומות מהעבר שנתקעו בתוך הגוף  

אותו גוף, אותה תחושה, אך הפעם אנחנו ניגשים לתחושות הגוף על מנת לעזור למערכת העצבים לשחרר טראומות מהעבר אשר התמצקו לתוך תאי הגוף והפכו להיות חלק מאיתנו. כל חווית העבר שלנו חיות בתוך הגוף, חלקן טובות, מאשרות חיים ומרחיבות. וחלקן מכווצת אותנו וגורמים לנו להיות פחות קשובים למה שקורה ברגע. 

זוהי עבודה רגישה ועדינה שמביאה לתוצאות מדהימות כל פעם שמשתמשים בה. הגוף באמת זוכר, והוא גם באמת יודע לשחרר אם מאפשרים לו. 

מיינדפולנס \ וויפאסנה \ מדיטציה לפרק את העולם ואת עצמך לגורמים + לטפח את הטוב. 

הבודהיזם הגיע לעולם על מנת לעזור לאנשים להפחית סבל ולהגדיל שמחה. אחת הטכניקות הפופלאריות היא מדיטציה – התבוננות חסרת שיפוטיות על עולם התופעות. כאשר אנו מעמיקים בתוך המדיטציה, מתגלה בפנינו טבע המציאות – מי שאנחנו קוראים לו ״אני״ מורכב מאין ספור אלמנטים קטנים שמחוברים זה בזה לכל שאר הדברים בעולם. בעזרת המדיטציה ההבנה הזו מחלחת אל תוך העצמות, וכך בצורה טיבעית אנחנו פחות סובלים , כי יש פחות במה להאחז, פחות חיכוך עם העולם ויותר שימחה ורצון לשמח אחרים. 

זוהי לא דרך קלה או מהירה, אבל מאוד מעניינת ורדיקלית במהותה. 

אנו מגלים שהכל נמצא בזרימה מתמדת – הגוף, המחשבות, התחושות, העבר, העתיד. לא רק שהכל זורם אלא דברים מופיעים ונעלמים כמו ניצנוץ גחלילית. הגוף והתחושות הופכים להיות חלק ממכלול אדיר של החיים וההפרדה ביני לבין הסביבה נעלמת.
 

Sensory Awareness – תודעת חושים
לצאת החוצה, לשכח את עצמך , לחזור לעצמך. 

אנו מושפעים ומגיבים לסביבה שלנו כל הזמן. אם כי הרבה מאוד מהזמן אנחנו עסוקים במחשבות ותיכנונים. 

לתת לשקט להגיע. לעצור את הריצה לרגע ולהתחבר לתפקוד הבריא של החושים שלנו.
איך אנחנו קולטים את העולם מסביבנו ואיך אנחנו מגיבים אליו.
בפחות מאמץ, ויותר איפשור אנחנו משילים מעצמנו הרגלי חיים מיותרים של מתח, עייפות ועצבנות.
זוהי האינטלגנציה האנושית במיטבה. ללמוד איך לתפקד ביום יום בצורה אופטימלית, בלי לדחוף את עצמנו אלא מתוך טבענו הראשוני, הספונטני. אנו מתחילים להקשיב לרחשים הקטנים של החיים בתוכנו ומחוץ לנו. התחושות הקטנות שנותנות לנו גישה מחודשת לאינטואיציה, ספונטניות ואינטלגנציה שתמיד היית מנת חלקינו – פשוט שחכנו איך לגשת אליה. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *