3 צמחים שאף אף מנוזל לא יעמוד בפניהם

Share on facebook

אנחנו הרופאים הסינים כל כך אוהבים לדבר על נזלות. נזלת שקופה, מיימית, צהובה, סמיכה ואפילו מסריחה.. כל כך הרבה צורות וצבעים, אך הפיתרון מגיע בצורה פשוטה הרבה יותר.
3 צמחים נפוצים ברפואה הסינית ששום נזלת (של גדולים או קטנים) לא תוכל לעמוד מולם:

נִצָּן של פרח המגנוליה
Xin Yin Hua (Flos Magnoliae Lilliflorae) 辛夷

בעל מראה מאוד מיוחד עם הקליפה השעירה שלו שמחביאה בתוכה זרעים ארומטיים עוצמתיים שיפתחו כל אף.  לקיחה של הצמח עוזרת במגוון בעיות אפיות כמו אף נוזל, אף נפוח, גודש באף, אובדן חוש ריח וכאבי ראש מסינוסיטיס כרוני או אקוטי.
הוא משקם ומאזן את המוקזות בפתחי הנשימה , נוגד דלקת ומאזן את מערכת החיסון , לכן טוב גם במצבים של נזלת אלרגית.  לפרח שמנים ארומטיים חזקים המסייעים לניקוי מעברי האף וחיטוי האיזור כולו.  
SacredLotus.comשורש אנג'ליקה לבן
白芷 Bai Zhi – Radix Angelicae Dahuricae
השורש החזק ביותר לייבוש וניקוי מעברי האף. הוא אף מתמחה בהקלה על כאבי ראש פרונטליים (כאבי ראש בקידמת הראש) בעקבות דלקת בסינוסים או התקררויות.
בסינית המילה  Zhi משמעותה 'מריחים מרחוק' . ואכן, לא צריך להתקרב לצמח בכדי לשים לב לארומה החזקה שלו. אותה ארומה בדיוק היא זו הפותחת את פתחי הנשימה והאף ברגע הלקיחה.  בעל יכולות אנטיביוטיות , אנטי-דלקתיות ומשככות כאב, הודות לשמנים הארומטים החזקים שבו (Coumarins).
Scaredlotus.comמנטה בר
Bo He Herba Menthae 薄荷
מנטה, כן מנטה. צמח נפוץ, ביתי ופשוט ועם זאת בעל אפקט רפואי חזק.
אין דבר מרענן יותר בזמן מחלה , אשר מכבידה על הנשימה והנשמה מלשתות חליטת מנטה . המנטה כמו "מאווררת את השמיכות" ועוזרת למחלה לצאת. היא טובה לשימוש בכל תחילת מחלה עם מעורבות של נשימה, נזלת וכאבי גרון.
המנטה ידועה באפקט ההזעה שלה, תכונה שעוזרת בשלבי התקררות ראשוניים.
Bo-He-1
בקליניקה ישנה אפשרות להכין מרשם צמחים המותאם למצבכם. בשילוב עם דיקור אפשר לעזור למגוון בעיות נשימה כגון סינוסיטיס, שקד
שלישי, אדנואידים ופוליפים לילדים ומבוגרים.

בברכת אף פתוח לרווחה,
אייל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *