דיקור עוזר קצת. אבל ממש קצת.

Share on facebook

בשש שנים האחרונות , מאז שנכנסה הרפואה הסינית לחיי (או שאני נכנסתי לחייה) , הייתי נוכח במספר גדול מאוד של טיפולים אצל מגוון רחב של מטפלים בשיטה. היום אני יכול להגיד בוודאות שהרפואה הסינית עוזרת קצת.  על פניו זה לא נשמע מבטיח במיוחד, אך במבט שני, מתגלה לה חוכמה קטנה. .

כבר הזכרתי בעבר מונחים יפנים הנלקחים בהשאלה אל תוך עולמות הדיקור.  התרבות היפנית הושפעה רבות מאופן החשיבה הסיני,וכיום נתמעה באורח חייהם ואומנותיהם. Kayzen (קייזן) הינו מונח המתאר תהליך של יצירת שיפור מתמיד, לא משנה עד כמה מזערי הוא, וכך להשיג את המטרה.

קייזן היא צורת חשיבה ארוכת-טווח, אשר שואפת להשלים דברים גדולים במאמץ מינמלי ולא מורגש.

small

טַפֵּל   \  בַגָּדוֹל   \  בְעוֹדֶנּוּ   \   זָעִיר

לחשוב לטווח הארוך? איך עושים את זה בכלל? כאשר אנחנו חולים אנחנו רוצים את הבריאות שלנו בחזרה ועכשיו.  והרפואה המודרנית יכולה לספק לנו את הצורך הזה די בקלות.
אך לא רק ברפואה אנחנו רוצים שינוי מהיר.  מכירים את זה שאנחנו מבטיחים לעצמנו לעשות שינוי גדול או להתחיל פרויקט חדש (לרגל יומהולדת\ שנה חדשה \לידה וכו’) ומגלים שלא הצלחנו לעשות שינוי אפילו קצת? (טוב,אולי קצת).

הבעיה נובעת מאותו מקור – אנחנו רוצים את השינויים שלנו מידיים. גדולים ומובחנים.  אנחנו רוצים להסתער על פרויקט חדש ולכבוש אותו ברגע. אנחנו רוצים להיפתר מהישן ולהביא את החדש לחיינו. אבל לא כך מתנהל השינוי….

הקייזן – שיטה מצחיקה. על פיה השינוי מתחיל בדבר הכי זעיר שרק אפשר לעשות. ויותר מכך, על השינוי להיות קל ונוח. על ידי צעידה בצעדים קטנים אנחנו עוקפים את הפחד , מתמלאים בהתלהבות ומתמלאים ביצירתיות. אם התהליך קשה לנו,  כנראה שאנחנו לא עושים קייזן.
זכור לי מקרה של ילד שהגיע לטיפול עם פציאליס. שיתוק של כל הצד הימיני בפניו. עם הרבה סבלנות והתמדה הוא והוריו הגיעו לטיפול וצפו לאט לאט איך פניו משתחררות. בהתחלה קמט קטן הופיע בזווית העין. לאחר שבועיים הצליח להרים את הלחי עוד קצת ליצירת חיוך פיצפון. וכך שבוע אחר שבוע הלך והחלים. עד שפתאום פניו חזרו להבעה המקורית.

דיקור עובד בדרך הקייזן, כל כך קטן שהשינוי כמעט ולא מורגש.

small2
טִפּוֹת הַמַּיִם, בְּכוחָן לְבֶקַע סֶלַע

כמה קטן צריך להיות השינוי כל פעם? ממש קטן. בסימנית הסינית למילה “זעיר” מופיע ציור של חוט דק  בתוך שדה חיטה. כזה קטן.

קייזן על רגל אחת:
ביחרו יעד אחד שהייתם רוצים להגיע אליו וקשה לכם להתחיל בו. .

עכשיו שאלו את עצמכם, מה הדבר הקטן וחסר משמעות שאני יכול לעשות בכדי להתקדם?
לדוגמא:
להתחיל להתאמן בספורט —>  לעמוד על ההליכון במשך דקה ביום
 ללמוד שפה זרה  —> לשנן מילה חדשה אחת ביום (או בשבוע
להפחית בסוכר בתזונה —>  להוריד חצי כפית סוכר בקפה.
 הרגלים קטנים וקבועים – יביאו את השינוי בצורה מהירה יותר.
* מי שרוצה להביא את שיטת הקייזן לחייו, שיתפוס עותק של הספר “צעד קטן לשינוי גדול” \ ד”ר   רוברט מאורר – ספר חובה לחובבי השינוי והפשטות.
ע

וכך צעד אחר צעד אפשר להשיג דברים גדולים כמו הורדת כאב, שינה טובה בלילה ומצב רוח טוב יותר.
שיטה זו נשמעת פשוטה אך היא דורשת מיומנויות נרכשות כגון  אמונה, סבלנות פשטות והתמדה.

בהצלחה 🙂
אייל יונה Dip.Ac מטפל בשיאצו ודיקור בחיפה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *